Eurocargo

THE TRUCK THE CITY LIKES, EEN BUSINESS PARTNER VOOR IEDEREEN

Duurzaam, efficiënt, wendbaar en veelzijdig: de Eurocargo is de perfecte truck voor de stadsmissies en gemeentelijke toepassingen. Van stadslevering tot afvalinzameling, wegenreiniging, wegdiensten en containertoepassingen, hij kan aan elke behoefte voldoen. Dankzij de compacte cabine (2,1 m), de grote stuurhoek (52 graden) en de kleinste draaicirkel in zijn categorie (iets minder dan 11 meter voor de wielbasisversie van 2790 mm), is hij de perfecte partner voor uw bedrijf. 

Design

Het stedelijk gezicht van het transport

Met de nieuwe Eurocargo laat het transportwezen zich van zijn beste kant zien. De nieuwe cabine is modern en praktisch en laat het energieke karakter van het voertuig volledig tot zijn recht komen.

De Eurocargo neemt de nieuwe stijl over die werd gelanceerd met de IVECO New Daily. De vorm van de nieuwe windgeleiders legt de nadruk op de brede merknaam in het midden. De windgeleiders hebben een nieuwe vorm gekregen, in lijn met het design van de voorkant. Met het ingebouwde UV-filter biedt de voorruit een uitstekende bescherming, zonder de negatieve aerodynamische impact van een externe zonneklep.

De nieuwe bumper heeft een opstap voor het schoonmaken van de voorruit en bevat tevens de AEBS-radar. De nieuwe koplampgroep, met led-daglichtrijverlichting (standaard), is ook beschikbaar met xenon-koplampen.

De deuren zijn voorzien van een nieuw embleem met het Eurocargo-logo en de type aanduiding.

Design ontmoet functionaliteit. Alle details zijn ontwikkeld aan de hand van diepgaande aerodynamische studies – zoals, bijvoorbeeld, de nieuwe windgeleider die de luchtstroming zodanig geleidt dat de deurhandgreep schoon blijft.

De NEW Eurocargo is de beste city truck: het perfecte voertuig voor huis-aanhuis bezorging, voor ritten kriskras door de stad en voor al het andere werk in het stadscentrum.

Dankzij de ideale cabinebreedte (2,1 m), de grote stuurhoek (52 graden) en de beste draaicirkel in zijn segment (net onder 11 meter voor de 2.790 mm-wielbasisversie), is hij perfect voor gebruik in de stad.

Comfort

Een comfortabel kantoor voor onderweg

De nieuwe Eurocargo brengt comfort en ergonomie tot nieuwe hoogten. Door de bediening aan het stuurwiel kan de bestuurder de radio en de telefoon veilig gebruiken. Het voertuig heeft ook nieuwe, meer ergonomische bedieningen voor de klimaatregeling, lichten en automatische/geautomatiseerde versnellingsbak. Alles heeft zijn plek binnen handbereik: er is meer opbergruimte voor artikelen en documenten, speciale opbergvakken voor pasjes en een ophangrail tegen de achterwand van de cabine.

De bestuurdersconsole biedt plaats aan twee handige flessenhouders, een 12V-stroomaansluiting en heeft als optie een persluchtaansluiting.

De nieuwe Eurocargo is echt een kantoor onderweg. De nieuwe office module met een inhoud van 20 liter (beschikbaar met enkele bijrijdersstoel) biedt ruimte voor een laptop of tablet; er is ook een leeslamp en het is uitgerust met opbergruimtes en twee usbaansluitingen voor het opladen van elektronische apparaten. Ook kan een comfortabele werkblad worden gecreëerd door de bovenste plaat te openen.

Het nieuwe design loopt door in het interieur dat is voorzien van stoelen die bekleed zijn met elektrisch gelaste stoffen; er is een nieuwe high-comfort” luchtgeveerde bestuurdersstoel, beschikbaar op aanvraag, met een volledig verstelbare rugleuning, in hoogte verstelbare veiligheidsgordel, opvulling door middel van twee hardheden, verwarming en ventilatie. Een armleuning is beschikbaar als extra optie op alle luchtgeveerde stoelen.

De new Eurocargo is perfect voor stadsritten en garandeert een gemakkelijk doorloop van de cabine : dankzij het rechte dashboard en de compacte afmetingen van de motortunnel kan de bestuurder gemakkelijk zowel aan de rechter- als aan de linkerkant in- en uit het voertuig stappen.

Veiligheid

Met de focus op voorkomen

De new Eurocargo beschermt de bestuurder en de lading: naast de stevigheid en passieve veiligheid, is de Eurocargo nu ook uitgerust met een stuurwielairbag - een gloednieuwe veiligheidsfunctie. Ook de actieve veiligheid is verbeterd, dankzij de nieuwe elektronische systemen die (standaard) als onderdeel van het rijhulpsysteem zijn geïnstalleerd.

Het Lane Departure Warning System (LDWS) waarschuwt de bestuurder als het voertuig ongewenst de rijstrook verlaat. Dankzij een achter de voorruit gemonteerde camera kan het systeem de wegmarkeringen herkennen en er klinkt een alarm als het voertuig van rijstrook wisselt zonder inschakeling van de richtingaanwijzers.

Naast het Electronic Vehicle Stability Control (EVSC), helpt het Advanced Emergency Braking System (AEBS) ongevallen te voorkomen als de bestuurder is afgeleid.

Het systeem meet de afstand van het voorliggende voertuig en berekent de tijd tot een mogelijke botsing; een dubbel waarschuwingssysteem wordt geactiveerd voordat de remmen worden ingeschakeld. In geval van een bewegend obstakel grijpt het systeem automatisch in door de snelheid te verlagen tot 32 km/u om een botsing te vermijden. In geval van een vast obstakel, kan het systeem de botsing voorkomen en de schade beperken door de snelheid te verlagen met 10 km/u. Waarschuwing: het AEBS garandeert niet dat u geen botsing kunt krijgen en het kan de risico's van onachtzaam en onoplettend rijgedrag niet opheffen.

Dankzij deze twee systemen voldoet de nieuwe Eurocargo aan de nieuwe wettelijke eisen die van kracht worden vanaf november 2015 (Verordening van de Commissie EU 347/2012).

De nieuwe veiligheidsfuncties stoppen hier niet. De Adaptive Cruise Control (ACC) regelt de snelheid door de afstand ten opzichte van het voorliggende voertuig te handhaven. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van dezelfde AEBS-radar (met een bereik van 120 meter) om automatisch in werking te treden door als eerste het koppel te verlagen, daarna de motorrem in te schakelen en ten slotte de bedrijfsrem.

Voor een betere veiligheid en zichtbaarheid tijdens het rijden, zijn led Daytime Running Lights (DRL) standaard. Xenon-koplampen zijn ook beschikbaar op aanvraag. De stuurbediening voor audio- en Bluetooth™-apparaten bevordert de verkeersveiligheid en stellen de bestuurder in staat om de aandacht op de weg te houden.

Iveco Hi-SCR

Regeneratie? Nee bedankt.

De new Eurocargo is de enige Euro VI in zijn segment die één nabehandelingssysteem van uitlaatgassen toepast : het HI-SCR-systeem met passief DPF (exclusief voor IVECO). Een innovatieve oplossing die verbruik, oververhitting en technisch oponthoud vermindert.

Het HI-SCR-systeem is eenvoudig, licht van gewicht en efficiënt:

_ vereist geen groter koelsysteem en dus ook geen constructieve wijzigingen aan het voertuig;

_ het bevat minder onderdelen (en dus minder slijt delen) vergeleken met de concurrentie;

_ het weegt aanzienlijk minder dan de EGR+SCR-oplossing zoals toegepast in de meeste voertuigen van de concurrentie;

_ en het garandeert een lager verbruik vergeleken met de EGR+SCR-versies.

HI-SCR is het enige emissieregelsysteem dat het verbrandingsproces niet beinvloed, omdat het werkt met in laten van verse lucht in plaats van met uitlaatgasrecirculatie. Dit betekent dat de verbrandingstemperatuur hoog blijft en het percentage fijnstof wordt verlaagd zonder dat een actief DPF nodig is. De problemen van geforceerde regeneratie bestaan niet meer.

Dit is een groot voordeel. Niet alleen omdat de betrouwbaarheid erdoor toeneemt, maar ook omdat het een onbelemmerde toegang tot gevoelige mileu zone’s mogelijk maakt, zoals tunnels, luchthavens, schepen en ondergrondse parkeergarages, waar de hoge temperaturen van de actieve regeneratie een gevaar opleveren.

Efficiëntie

Tot 8% lager dieselverbruik

De new Eurocargo : weer een stap op weg naar meer efficiëntie.

De laatste generatie Tector 5 en 7-motoren gebruiken motorolie met een lage viscositeit die de wrijving vermindert, de efficiëntie verhoogt en de onderhoudsintervallen verlengt.

Er zijn nog meer bijzonderheden in het hele motorassortiment geïntroduceerd; deze kenmerken zijn vooral belangrijk bij intensieve ritten met veel verkeer waar de concurrentie positie van de bedrijfskosten afhangt:

_ de elektronische geregelde twee snelheden elektromagnetische ventilatorkoppeling die inschakelt of uitschakelt naar gelang de koelingsbehoefte;

_ de EcoRoll-functie, die beschikbaar is op de geautomatiseerde 12-versnellingsbak, maakt gebruik van de massa van het voertuig en schakelt de versnellingsbak automatisch in of uit de vrijstand om het brandstof verbruik te verlagen in diverse situaties (bijv. uitrollen en helling omlaag rijden);

_ de EcoSwitch (verkrijgbaar op alle geautomatiseerde versnellingsbakken met 6 tot 12 versnellingen) herprogrammeert de schakel programma voor maximale efficiëntie. Als de EcoSwitch door de bestuurder wordt ingeschakeld, dan activeert deze functie de snelheidsbegrenzer, deactiveert de kick-downfunctie en geeft alleen toestemming voor automatisch schakelen.

Dankzij deze nieuwe systemen (en het gebruik van een nieuwe olie met een lage viscositeit in de achteras), verbruikt de nieuwe Eurocargo tot wel 8% minder dieselbrandstof in stadsdistributie.

Prestaties

Grotere flexibiliteit, lagerverbruik

De nieuwe Eurocargo is verkrijgbaar met twee nieuwe viercilinder 160 en 190 pk-motoren die speciaal ontworpen zijn voor gebruik in de stad . Het koppel en het vermogen zijn geoptimaliseerd, zodat ze goed passen bij de bedrijfsomstandigheden bij gebruik in de stad. Dankzij de nieuwe zuigers, nieuwe verstuivers en de nieuwe, sneller reagerende turbocompressor, kon de compressieverhouding worden verhoogd van 17:1 naar 18:I. Hierdoor is het koppel boven 1200 toeren/min ongeveer 8% toegenomen. Het koppel van de twee motoren is nu 680 Nm (voor de 160 pk-uitvoering) en 700 Nm (voor de 190 pk-uitvoering), en het maximale vermogen wordt bereikt bij 2200 toeren/min in plaats van 2500 toeren/min.

Dit helpt allemaal om het verbruik tijdens stadsritten en bij het acceleren aanzienlijk te verminderen.

De motoren in de new Eurocargo zijn Tector 5 viercilinder 4,5-liter en Tector 7 zescilinder 6,7-liter dieselmotoren. De reeks omvat zeven vermogensniveaus van 160 tot 320 pk, met een maximaal koppel van 1100 Nm, plus een CNG-motor met een koppel van 750 Nm en 204 pk.

Deze motoren zijn gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak met 6 of 9 versnellingen of een geautomatiseerde of automatische versnellingsbak met 6 of 12 versnellingen met koppelomvormer.

Het exclusieve IVECO HI-SCR nabehandelingssysteem is licht van gewicht en efficiënt, en voorkomt tijdsverlies voor regeneratie vergeleken met voertuigen van andere merken met EGR+SCR.

De regeneratie van het roetfilter (DPF) is passief , continu en automatisch door het voertuig zelf geregeld: dit betekent dat de bestuurder geen actie hoeft te ondernemen, dat er geen geforceerde stilstand is vereist en dat de onderdelen niet blootstaan aan hittestress. Dit alles bij elkaar verbetert de bedrijfszekerheid van de diverse componenten.










Eurocargo

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x